آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

با برنامه نویسی برای ایجاد بازی های خاص خود، بچه ها آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  از طریق درس های منحصر به فرد مملو از مثال های مفید پیشرفت خواهند کرد.

 

این فعالیت ها و بازی ها به بچه ها کمک می کند که مستقل فکر کنند و از یادگیری یک مهارت جدید شگفت انگیز لذت ببرند. بچه‌ها با شروع به کدنویسی (و اشکال‌زدایی کدشان) قدم به قدم، نتایج کدنویسی خود را در زمان واقعی مشاهده می‌کنند. در پایان هر فصل فعالیت‌هایی وجود دارد و چالش‌های پیچیده دیگری وجو آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده د دارد که می‌توانند برای نشان دادن مهارت‌های خود تلاش کنند.

 

جلد کتاب DK Workbooks - Computer Coding

کدنویسی کامپیوتری

سن هدف: بچه های دبستانی

 

خوانندگان مدارس ابتدایی می توانند با استفاده از این مقدمه آسان از DK Publishers، اصول برنامه نویسی کامپیوتر را با استفاده از پایتون بیاموزند. این بسیار بصری است و به خوبی  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  سازماندهی شده و در تکه های اطلاعات به راحتی قابل هضم است.

 

برنامه نویسی کامپیوتری ایده های کلیدی پشت برنامه نویسی پایتون مانند متغیرها، حلقه ها و دستورات if/then را توضیح می دهد. هر فصل دارای یک تمرین تمرینی است که به بچه ها کمک می کند تا درک خود را از مطالب تقویت کنند. راه حل های موجود در پشت کتاب به بچه ها اجازه می دهد تا کار خود را آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  بررسی کنند و به عنوان یک مرجع عالی عمل کنند.

 

پروژه های کدنویسی در کتاب پایتون

کدنویسی پروژه ها در پایتون

سن هدف: کودکان دبستانی و راهنمایی

 

پروژه‌های کدنویسی در پایتون کدنویسی را در قالبی مشابه با برنامه‌نویسی کامپیوتری آموزش می‌دهد. با بحثی مشابه، هرچند بسیار دقیق تر، درباره مفاهیم اساسی برنامه نویسی آغاز می شود. بچه ها از طریق پروژه هایی مانند طراحی گرافیک، ایجاد انیمیشن، ساختن یک برنامه دسکتاپ و حل مسائل ساده ریاضی کار می کنند.

 

جلد کتاب ماجراهای بازی Minecraft

ماجراجویی در Minecraft

سن هدف: 11-15. به گفته نویسندگان، بچه های 8 ساله می توانند بیشتر کتاب را کامل کنند.

 

Minecraft یک بازی ویدیویی است که در آن  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده بچه ها در یک دنیای مجازی سه بعدی پرسه می زنند.

 

Adventures in Minecraft به خوانندگان نشان می دهد که چگونه پتانسیل بازی را از طریق یک سری "ماجراجویی" گسترش دهند. هر فصل ماجراجویی را شرح می‌دهد، پروژه Minecraft که بچه‌ها با برنامه‌نویسی پایتون کامل می‌کنند.

 

پروژه ها شامل کنترل آواتار با کد و خودکارسازی کارهای تکراری است که بازیکن باید در طول بازی انجام دهد.

 

بنر دوره های پایتون با سن

روی پروژه – بهترین پروژه های پایتون برای بچه ها

Udemy

CodeClubProjects.org

رزبری پای

ماجراجویی در Minecraft

پایتون مبتنی بر پروژه udemy

Udemy

در دوره برنامه نویسی پایتون مبتنی بر پروژه برای  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کودکان و مبتدیان Udemy، بچه ها پروژه هایی مانند رابط کاربری، برنامه های دسکتاپ، بازی ها و وب سایت ها را می سازند. آنها از طریق آموزش ویدیویی، کد مثال، فایل های پروژه قابل دانلود و آزمون ها یاد می گیرند.

 

لوگوی باشگاه کد

کد کلاب

14 پروژه سرگرم کننده و آسان پایتون در CodeClubProjects.org وجود دارد. آنها از یک برنامه متنی که به سؤالات ساده پاسخ می دهد تا یک تولید کننده رمز عبور که در واقع رمزهای عبور امن ایجاد می کند، متغیر است. هر پروژه شامل یک پی دی اف، دانلود فایل و هر منبع ضروری دیگر است.

 

لوگوی رزبری پای

رزبری پای

با استفاده از یک کامپیوتر کوچک قابل برنامه ریزی و پایتون، بچه ها می توانند انواع ابزارهای جالب دنیای واقعی بسازند. Raspberry Pi برنامه نویسان جوان را قادر می سازد تا ربات های خود را بسازند، با انواع حسگرها تعامل داشته باشند و موارد دیگر. شما می توانید Raspberry Pi 5 را با قیمتی در حدود 60 دلار خریداری کنید و قیمت برخی از مدل ها کمتر از 10 دلار است.

 

توصیه شده: 35+ کدنویسی برای کودکان منابع رایگان

 

سایر فعالیت های مفید پایتون برای کودکان

کمانچه

تخته وایت برد

درس دادن

فلش کارت ها

اینترنت اشیا

کمانچه‌ها به بچه‌ها اجازه می‌دهند تا کد آنلاین را کاوش کنند

تلاش برای حل یک مشکل پس از دیدن راه حل شخص دیگری اغلب به درک عمیق تر از یک مفهوم منجر می شود. کمانچه‌ها محیط‌های توسعه آنلاین یا ویرایشگرهای کد هستند که به بچه‌ها اجازه می‌دهند کد بنویسند و کارکرد آن را در مرورگر ببینند. هیچ نرم افزاری برای نصب وجود ندارد کمانچه پایتون ابزاری مناسب برای کاوش در راه حل مشکلات کدنویسی است.

 

PythonFiddle.com یکی از مثال‌های مفیدی است که بچه‌ها می‌توانند از آن برای نوشتن کد و دیدن کارکرد آن استفاده کنند. این یک رابط کاربری ساده و تمام عملکردهای اساسی زبان دارد. متغیرها، توابع، ریاضیات و دستورات if/then همگی در Python Fiddle کار می کنند.

 

همچنین چندین نمونه اسکریپت وجود دارد که بچه ها می توانند به عنوان مدل برای برنامه های خود استفاده کنند. اینها شامل بازی های ساده، ماشین حساب، توابع و الگوریتم ها می شود.

 

چندین کمانچه دیگر پایتون به بچه ها فرصتی برای بازی در مرورگر می دهد:

 

Fiddles.io

Pyfiddle.io

سالاد کمانچه

گاهی اوقات برنامه نویسان حرفه ای کد را روی تخته سفید می نویسند. بچه ها هم می توانند.

یادگیری پایتون لزوماً به معنای خیره شدن به صفحه رایانه نیست. ابزارهای متعددی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد که به شما امکان می دهد زمان دوری از رایانه را داشته باشید.

 

تخته‌های سفید و تخته‌های سیاه برای تمرین پایتون مناسب هستند. نوشتن کد روی برد آسان است و حتی قبل از نشستن پشت کامپیوتر اغلب مفید است. در واقع، بسیاری از مصاحبه های شغلی برنامه نویسی شامل "مشکلات تخته سفید" است. این مصاحبه‌ها از داوطلب می‌خواهد که کد را به این روش بنویسد، اغلب در مقابل یک برنامه‌نویس با تجربه که می‌تواند آن را در زمان واقعی ارزیابی کند.

 

تیم‌های مهندسین نرم‌افزار معمولاً هنگام کار روی کد با یکدیگر از تخته‌های سفید استفاده می‌کنند.

 

وقتی بچه‌ها سعی می‌کنند قبل از یادگیری Teaching Python programming for children and teenagers in simple language   راه‌حل‌ها، مشکلات را حل کنند





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: